Kell a sport a magyarnak - a tévében


A Századvég Alapítvány kutatást végzett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság számára a magyar felnőtt korú lakosság egyes sportágak, kiemelt sportesemények iránti érdeklődéséről, valamint a sportközvetítésekkel kapcsolatos egyes elvárásaikról. Az elemzést egy 1000 fős, telefonos, a választói társadalomra nézve reprezentatív közvélemény-kutatás előzte meg, mely alapján megállapítható legfontosabb következtetések az alábbiak.
 

A sport az érdeklődés középpontjában

A sport jelentős közérdeklődésnek örvend Magyarországon. A sporttal kapcsolatos történéseket a magyar lakosság 87 százaléka kíséri figyelemmel valamilyen rendszerességgel. A magyar társadalom relatív többsége, 45 százaléka saját bevallása szerint gyakran vagy mindig figyeli, mi történik a sport világában.
 

A sport mindenkinek egyformán kell

A sporttal kapcsolatos széleskörű lakossági érdeklődés nem elválasztja, hanem összeköti a magyar társadalom különböző csoportjait. A belpolitikai, a bűnügyi vagy a kulturális témáktól eltérően a sporttartalmak iránt hasonló érdeklődést mutatnak az aprófalvak, a városok vagy Budapest lakosai. A sportot érintő történések megismerésének igénye hasonló mértékű a fiatalabb és az idősebb korosztályok, vagy éppen a középfokú végzettségűek és a diplomások esetében.

(A teljes cikk az oldal alján, a dokumentumok között található)