Digitalizáció

„A digitális technológiák látványos térnyerése az elmúlt évtizedek egyik legfontosabb társadalmi és gazdasági jelensége, ezért mindent el kell követnünk annak érdekében, hogy e megoldásokat a lehető legtöbb emberhez eljuttassuk.”

A digitalizáció, az innovatív technológiák megjelenése és megállíthatatlan terjedése gyökeresen alakítja át a lakosság, a vállalkozások és a közigazgatás mindennapi működését, munkafolyamatait. Egy ország állampolgárainak életminősége, vállalkozásainak versenyképessége, illetve nemzetgazdaságának sikeressége jelentős mértékben függ attól, hogy ki tudja-e használni a digitális technológiákban rejlő lehetőségeket.

KAPCSOLATFELVÉTEL

D
Digitális ökoszisztéma

A digitális ökoszisztéma egy olyan összetett és komplex rendszer, amelyben felhasználók (lakosság, vállalkozások, állami/kormányzati intézmények, oktatási és tudományos szféra, civil szervezetek) és eszközök kommunikálnak egymással digitális platformokon, tartalmak és alkalmazások tízezreit igénybe véve a gigabites adatforgalmat biztosító vezetékes és vezeték nélküli (5G-, majd 6G-mobiltechnológia) szélessávú hálózatok segítségével. A Századvég Digitális Üzletága megbízói felkérésre szakértői és […]

D
Digitális vállalkozásfejlesztés

A digitalizáció, az innovatív technológiák megjelenése és megállíthatatlan terjedése gyökeresen alakítja át a vállalkozások (és természetesen a lakosság) mindennapi életét/működését, munkafolyamatait. A vállalati szférának ma már szinte nincs olyan szegmense – legyen szó mikro-, kis-, közép vagy éppen nagyvállalatról – amelynek működésére a digitális technológiák kisebb vagy nagyobb mértékben ne volnának hatással, legyen szó akár […]

M
Média- és távközlési piac

Az elmúlt évtizedben jelentős változásokon ment keresztül a hazai média- és tartalomipar. A technológiai fejlődés, a streamingszolgáltatások megjelenése és a lakossági médiafogyasztási szokások jelentős átalakulása gyors és mélyreható változást hozott a média- és távközlési piacon. A változások a részpiacok határainak összemosódását, illetve bizonyos szolgáltatók új szerepben való feltűnését és teljesen új szolgáltatások megjelenését eredményezték. Média- […]

D
Digitális ökoszisztéma

A digitális ökoszisztéma egy olyan összetett és komplex rendszer, amelyben felhasználók (lakosság, vállalkozások, állami/kormányzati intézmények, oktatási és tudományos szféra, civil szervezetek) és eszközök kommunikálnak egymással digitális platformokon, tartalmak és alkalmazások tízezreit igénybe véve a gigabites adatforgalmat biztosító vezetékes és vezeték nélküli (5G-, majd 6G-mobiltechnológia) szélessávú hálózatok segítségével. A Századvég Digitális Üzletága megbízói felkérésre szakértői és […]

D
Digitális vállalkozásfejlesztés

A digitalizáció, az innovatív technológiák megjelenése és megállíthatatlan terjedése gyökeresen alakítja át a vállalkozások (és természetesen a lakosság) mindennapi életét/működését, munkafolyamatait. A vállalati szférának ma már szinte nincs olyan szegmense – legyen szó mikro-, kis-, közép vagy éppen nagyvállalatról – amelynek működésére a digitális technológiák kisebb vagy nagyobb mértékben ne volnának hatással, legyen szó akár […]

M
Média- és távközlési piac

Az elmúlt évtizedben jelentős változásokon ment keresztül a hazai média- és tartalomipar. A technológiai fejlődés, a streamingszolgáltatások megjelenése és a lakossági médiafogyasztási szokások jelentős átalakulása gyors és mélyreható változást hozott a média- és távközlési piacon. A változások a részpiacok határainak összemosódását, illetve bizonyos szolgáltatók új szerepben való feltűnését és teljesen új szolgáltatások megjelenését eredményezték. Média- […]

Mesterséges intelligencia: kevésbé tájékozottak a hazai internethasználók

Noha mind a hazai felnőtt korú lakosság, mind a kis- és középvállalkozások, illetve nagyvállalatok többsége rendelkezik mesterséges intelligencia (MI) megoldásokat integráló digitális eszközökkel (pl. okostelefon, asztali PC, laptop), illetve szolgáltatásokkal (mobilinternet, vezetékes internet-előfizetés), továbbá a többség rendszeresen vesz is igénybe MI-alapú online szolgáltatásokat, csupán minden negyedik lakossági és minden harmadik vállalati felhasználó vallotta magát inkább vagy kifejezetten tájékozottnak ezen a téren – derült ki a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Digitális Üzletága által 2024 első félévében végzett kutatásból.

TOVÁBB

Rólunk

Kutatásaink hosszú évek szakmai tapasztalatai alapján, az ügyfelek elvárásai szerint, feszes módszertan mellett készülnek.

A digitális technológiákban rejlő lehetőségek megragadása számos feltétel együttállását teszi szükségessé: szükség van a digitális technológiákkal szembeni nyitottságra a lakosság, a vállalkozások és a közintézmények körében egyaránt, továbbá egyszerűen használható digitális eszközökre és szolgáltatásokra, és az ilyen megoldásokat tudatosan és magas szinten alkalmazó felhasználókra, munkavállalókra, valamint a használatot ösztönző stratégiai és szabályozási környezetre. A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Digitális Üzletág primer célja éppen ezért az, hogy tanácsadói tevékenységével, szaktudásával támogassa ügyfeleit a digitalizációval összefüggő döntéseik megalapozásában, és így közvetetten hozzájáruljon a hazai digitális ökoszisztéma minden elemének harmonikus és kiegyensúlyozott fejlődéséhez.

A digitális ökoszisztéma egyes részterületein (digitális infrastruktúra, digitális gazdaság, digitális kompetenciák, digitális állam) túl az üzletág a digitális vállalkozásfejlesztés, valamint a média-, illetve távközlési piac területén is lát el szakértői, tanácsadói feladatokat.

szazadveg ii websize (1)

üzletágvezető

Közgazdász, a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Digitális Üzletágának vezetője. Pályafutását az Informatikai és Hírközlési Minisztériumban kezdte, később piaci cégeknél töltött be tanácsadói pozíciókat. Karrierjét ezt követően a NISZ Zrt.-nél folytatta, ahol először elemzőként, később stratégiai igazgatóként tevékenykedett, végül pedig a stratégiai, jogi és humánpolitikai ágazatot vezette. Szakmai életútját később divízióvezetőként a Digitális Jólét Programnál folytatta. 2020 óta vezeti a Századvég Digitális Üzletágát, ahol kollégáival együtt számos, primer elemmel támogatott kutatást végzett a hazai mikrovállalkozások és kkv-k digitális felkészültsége, a robotizáció és automatizáció, a hazai lakossági internethasználat, az atipikus foglalkoztatási formák elterjedése, vagy a hazai vállalkozások fejlesztéspolitikai intézményrendszerrel kapcsolatos elvárásai területén. Nős, két kisgyermek édesapja.

Munkatársaink

portré 24 orbán eszter

Orbán Eszter

szenior tanácsadó

Digitális Üzletág

Középpontban a Digitalizáció

Digitális ökoszisztéma

A digitális ökoszisztéma egy olyan összetett és komplex rendszer, amelyben felhasználók (lakosság, vállalkozások, állami/kormányzati intézmények, oktatási és tudományos szféra, civil szervezetek) és eszközök kommunikálnak egymással digitális platformokon, tartalmak és alkalmazások tízezreit igénybe véve a gigabites adatforgalmat biztosító vezetékes és vezeték nélküli (5G-, majd 6G-mobiltechnológia) szélessávú hálózatok segítségével.

A Századvég Digitális Üzletága megbízói felkérésre szakértői és tanácsadói tevékenysége során a digitális ökoszisztéma egyes részterületeit vizsgálja: 

  • digitális infrastruktúra 
  • digitális gazdaság 
  • digitális kompetenciák
  • digitális állam

Digitális vállalkozásfejlesztés

A digitalizáció, az innovatív technológiák megjelenése és megállíthatatlan terjedése gyökeresen alakítja át a vállalkozások (és természetesen a lakosság) mindennapi életét/működését, munkafolyamatait. A vállalati szférának ma már szinte nincs olyan szegmense – legyen szó mikro-, kis-, közép vagy éppen nagyvállalatról – amelynek működésére a digitális technológiák kisebb vagy nagyobb mértékben ne volnának hatással, legyen szó akár a támogató-, vagy háttértevékenységek digitalizációjáról, akár a vállalkozások fő tevékenységéről. 

Vállalkozásfejlesztési javaslataink megfogalmazása során törekszünk szem előtt tartani, hogy a nemzetközi és hazai kutatások egybehangzó megállapításai szerint az innovatív technológiák értő és tudatos alkalmazása pozitívan hat a vállalkozások fejlődésére, hatékonyságára és versenyképességére, azonos foglalkoztatási szint mellett is emelve hozzáadottérték-termelő és exportképességüket.

Média- és távközlési piac

Az elmúlt évtizedben jelentős változásokon ment keresztül a hazai média- és tartalomipar. A technológiai fejlődés, a streamingszolgáltatások megjelenése és a lakossági médiafogyasztási szokások jelentős átalakulása gyors és mélyreható változást hozott a média- és távközlési piacon. A változások a részpiacok határainak összemosódását, illetve bizonyos szolgáltatók új szerepben való feltűnését és teljesen új szolgáltatások megjelenését eredményezték. Média- és távközléspiaci elemzéseink során a kínálati és a keresleti oldalt is vizsgáljuk, a lehető legteljesebb és átfogóbb helyzetkép bemutatása érdekében.

Megbízóink fejlődését több kutatási módszer együttes alkalmazásával támogatjuk

Kompetenciák

Szolgáltatások

trendfigyelés monitoring, szakértői rendelkezésre állás szolgáltatások
Trendfigyelés, monitoring, szakértői rendelkezésre állás

Rendszeres és igény szerinti szakértői anyagok, eseti konzultációk, prezentációk, előadások, rövid összefoglalók, szakértői anyagok, felkészítők készítése/véleményezése.

projektmenedzsment szolgáltatások
Projektmenedzsment

Digitalizációs célú projektek projektmenedzsment feladatainak ellátása.

tanácsadás szolgáltatások
Tanácsadás

Stratégiai dokumentumok, megalapozó tanulmányok, időszakos jelentések, kutatások, elemzések elkészítésének szakértői támogatása, minőségbiztosítása, digitalizációs célú fejlesztési projektek minőségbiztosítása és szakértői támogatása.

stratégiai tanulmányok szolgáltatások
Stratégiai tanulmányok és alapkutatások készítése

Stratégiai dokumentumok, megvalósíthatósági tanulmányok, akciótervek készítése, a megvalósítás nyomon követése és szakértői támogatása.

primer kutatásra épülő elemzés szolgáltatások
Primer kutatásra épülő elemzés

Primer kutatásokkal egybekötött elemzések és kutatások készítése a digitális ökoszisztéma, a digitális vállalkozásfejlesztés, valamint a média-, illetve távközlési piac területén.

Együttműködések, amelyekre büszkék vagyunk

Fontosabb referenciamunkáink

Projekt neve

Az állampolgárok számára elérhető online szolgáltatások/platformok/megoldások körében nemzetközi és hazai jó gyakorlatok azonosítása és elemzése

Megrendelő

kormányzati szereplő

Év

2022

Fő témakörök

e-ügyintézési szolgáltatások, digitális állam, nemzetközi jó gyakorlatok, digitális közszolgáltatások

Módszertan

másodlagos források elemzése

Projekt neve

Lakossági elemzés és felmérés az internethasználatról

Megrendelő

kormányzati szereplő

Év

2020

Fő témakörök

lakossági internethasználat, digitális kompetencia, attitűdfelmérés, 5G, COVID-19 hatásai

Módszertan

másodlagos források elemzése, primer kvantitatív kutatás

Projekt neve

Kétheti rendszerességű monitoring jelentések és ad hoc jelentések összeállítása

Megrendelő

piaci megrendelő

Év

2020

Fő témakörök

távközlés, mobilhálózat, IKT-piac, 5G, COVID-19, monitoring

Módszertan

másodlagos források elemzése

Legfrissebb kutatásaink, elemzéseink

Miközben a hazai digitális gazdaság hozzáadott érték (GVA) alapján számított súlya a nemzetgazdasági GVA 18 százaléka körül stagnált az elmúlt években, addig foglalkoztatási súlya az előzményi kutatás óta több mint negyedével nőtt. A digitális gazdaság összesen mintegy 935 ezer munkavállalónak biztosított közvetlen vagy közvetett megélhetést 2022-ben, ami a magyar foglalkoztatottak 19,9 százalékát jelentette abban az évben. Egy technológia-vezérelt fejlődési pálya megvalósulása további erőteljes lökést adhatna a hazai digitális gazdaságnak, 2030-ig közel 1500 milliárd forinttal növelve annak GVA-termelő képességét, amivel hazánk az Európai Unió technológiai értelemben legfejlettebb országai közé kerülne – derül ki abból a kutatásból, amely a Századvég és az IVSZ együttműködésében a Nemzetgazdasági Minisztérium megbízásából készült 2024 nyarán.
Noha a valós üzleti igényekre és a teljesítménybeli kihívásokra, illetve az egyes helyszíneken már jól bevált megoldásokra építő innovatív, Ipar 4.0 technológiák már rövidtávon is látványos eredményeket garantálnak az ilyen technológiákat alkalmazó vállalkozások körében, a (kutatásba bevont) hazai feldolgozóipari cégek közel fele (46,8 százalék) semmilyen ilyen típusú megoldást nem használ a mindennapi működése során, amelyek pedig igen, ott az alkalmazott megoldások jellemzően szigetszerűek, nem alkotnak integrált rendszert. Örömteli ugyanakkor, hogy a vizsgált vállalkozások közel háromnegyede tervezi a következő 3–5 évben Ipar 4.0 technológiák bevezetését – derült ki a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Digitális üzletága által 2022 év végén, a magyar feldolgozóipari vállalkozások körében végzett felméréséből.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Hivatkozott általános jellegű szolgáltatásainkon túlmenően kérjen tőlünk konzultációs lehetőséget az alábbi kapcsolati felületen:

Kapcsolatfelvételi űrlap

Add Your Heading Text Here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

szv riport 2024 b1 scaled

Adatalapú, ugyanakkor közérthető elemzések Magyarország legfontosabb kihívásairól!

Vásárolja meg webshopunkban most kedvezményesen!

Frissítettük feltételeinket