Oktatás és innováció

„Ötleteink megvalósításához a kitartás legalább annyira fontos, mint az inspiráció.” 

A két terület önmagában is igen jelentős és sok szereplőt érint, fontos társadalmi-gazdasági és közérdeklődésre számot tartó kutatások és vizsgálatok tárgyai. Üzletágunk mind szakmai tudása – és mottónk alapján is – képes egyes folyamatok, változások mögött álló háttártényezőket felkutatni, előremutató javaslatokat megfogalmazni. 

KAPCSOLATFELVÉTEL

F
Felsőoktatás​

Az egyetemek klasszikus feladatai és céljai az elmúlt évtizedekben kibővültek, melyet a tervszerű innováció és a tudás szerepének folyamatos előtérbe kerülése támogat. Az egyetemek oktatói, kutatói munkakörben dolgozók szemléletformálása, készségfejlesztése, vállalkozói és szellemi tulajdonjog ismereteik bővítése is rendkívül fontossá vált.  A felsőoktatás tömegesedésének okán a társadalmi értintettek köre kiszélesült, a társadalmi ráfordítás szerepe növekedett, és […]

V
Védelmi innováció

Nemzetközi szinten, általános jelleggel igaz, hogy az országoknak kiemelten fontos, hogy milyen technológiai és műveleti előnyök mentén érik el a végső soron célként megfogalmazott hadiipari függetlenségüket.

K
Kulturális innováció

Az innováció nemcsak a tudomány és a felsőoktatás területén értelmezhető, hanem a kulturális térben is. Kialakulóban van a 21. századi múzeum eszménye, mely keretében közösségszervezési szerepet is magáénak vall. Nemzetközi múzeumok esetében jellemző megoldás több múzeum egyetlen ernyőintézménybe szervezése, amely a szakmai kooperáció lehetőségeit nyitja meg. A különböző tematikájú, de alaptémáikban, kutatási területeikben kapcsolódó múzeumok […]

K
Közoktatás és digitalizáció

Mint oly sok területen, ezen is a negyedik ipari forradalom, illetve az okoseszközök robbanása hozta el a fordulatot. Az utóbbi két évtizedben az oktatástudomány nagyjából konszenzusra jutott az oktatástechnológia szükségességében. Ez nem puszta „meghajlás” volt a trendek előtt, hanem egy komoly paradigmaváltás eredménye. Előtérbe került a kompetenciafejlesztés fontossága, az ún. 21. századi kompetenciák, mint például […]

F
Felsőoktatás​

Az egyetemek klasszikus feladatai és céljai az elmúlt évtizedekben kibővültek, melyet a tervszerű innováció és a tudás szerepének folyamatos előtérbe kerülése támogat. Az egyetemek oktatói, kutatói munkakörben dolgozók szemléletformálása, készségfejlesztése, vállalkozói és szellemi tulajdonjog ismereteik bővítése is rendkívül fontossá vált.  A felsőoktatás tömegesedésének okán a társadalmi értintettek köre kiszélesült, a társadalmi ráfordítás szerepe növekedett, és […]

V
Védelmi innováció

Nemzetközi szinten, általános jelleggel igaz, hogy az országoknak kiemelten fontos, hogy milyen technológiai és műveleti előnyök mentén érik el a végső soron célként megfogalmazott hadiipari függetlenségüket.

K
Kulturális innováció

Az innováció nemcsak a tudomány és a felsőoktatás területén értelmezhető, hanem a kulturális térben is. Kialakulóban van a 21. századi múzeum eszménye, mely keretében közösségszervezési szerepet is magáénak vall. Nemzetközi múzeumok esetében jellemző megoldás több múzeum egyetlen ernyőintézménybe szervezése, amely a szakmai kooperáció lehetőségeit nyitja meg. A különböző tematikájú, de alaptémáikban, kutatási területeikben kapcsolódó múzeumok […]

K
Közoktatás és digitalizáció

Mint oly sok területen, ezen is a negyedik ipari forradalom, illetve az okoseszközök robbanása hozta el a fordulatot. Az utóbbi két évtizedben az oktatástudomány nagyjából konszenzusra jutott az oktatástechnológia szükségességében. Ez nem puszta „meghajlás” volt a trendek előtt, hanem egy komoly paradigmaváltás eredménye. Előtérbe került a kompetenciafejlesztés fontossága, az ún. 21. századi kompetenciák, mint például […]

TársadalMI kettősség

TOVÁBB

Rólunk

Az oktatás és innováció kéz a kézben járnak, egymás fejlődését indikálják, segítik.

Szociológus, neveléstudomány kutató, pedagógus, jogász, közgazdász, innovációs menedzser, IP szakértő tudásunkkal támogatjuk az állami és piaci szektor szereplőit. Ma már tudjuk, hogy egyes kérdések megválaszolásához közös szakértelemre van szükség, az oktatás és innováció kéz a kézben járnak, egymást fejlődését indikálják, segítik. Legyen szó akár vállalati képzésekről, eLearning tananyag felépítésről, szellemi vagyon portfólió felmérésről, stratégia kialakításáról, többszempontú megközelítést nyújtunk megbízóink számára.

üzletágvezető

Horváth Orsolya jogász-közgazdász végzettségét, majd tudományos fokozatát is a Pécsi Tudományegyetemen szerezte. Pályakezdőként a közigazgatásban helyezkedett el, kutató-oktatói tevékenységet több mint 10 éve folytat jogi, 5 éve orvosi területen. A versenyszféra érintettségében széleskörű ismerettel és tapasztalattal rendelkezik az IT szektorban. A felsőoktatáshoz, doktori képzéshez kapcsolódó jogi-stratégiai területtel, majd kutatás-fejlesztési projektek előkészítésével és egyetemi innováció menedzsmenttel 2016 óta foglalkozik.

2020-ban csatlakozott a Századvéghez, 2021 óta vezeti az Oktatási és Innovációs Üzletágat. Kollegáival primer kutatásokkal is támogatják a felsőoktatás és kutatás versenyképességének növelését, a hazai innovációs ökoszisztéma megerősítését.

Együttműködő partnereink

Budapesti Corvinus Egyetem

Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Állatorvostudományi Egyetem

Középpontban az oktatás és innováció

Felsőoktatás

Az egyetemek klasszikus feladatai és céljai az elmúlt évtizedekben kibővültek, melyet a tervszerű innováció és a tudás szerepének folyamatos előtérbe kerülése támogat. Az egyetemek oktatói, kutatói munkakörben dolgozók szemléletformálása, készségfejlesztése, vállalkozói és szellemi tulajdonjog ismereteik bővítése is rendkívül fontossá vált.  A felsőoktatás tömegesedésének okán a társadalmi értintettek köre kiszélesült, a társadalmi ráfordítás szerepe növekedett, és ezzel összefüggésben is gazdasági centrummá érett, mely más irányításpolitikát követel meg. 

Védelmi innováció

Nemzetközi szinten, általános jelleggel igaz, hogy az országoknak kiemelten fontos, hogy milyen technológiai és műveleti előnyök mentén érik el a végső soron célként megfogalmazott hadiipari függetlenségüket.

A kutatásaink eredménye alapján elmondható, hogy a sikeres nemzeti védelmi ipar kialakítását az alábbi tényezők befolyásolják: 

  • geopolitikai és 
  • történelmi tényezők,
  • a rendelkezésre álló források,
  • valamint a nemzeti innovativitás képessége.

Kulturális innováció

Az innováció nemcsak a tudomány és a felsőoktatás területén értelmezhető, hanem a kulturális térben is. Kialakulóban van a 21. századi múzeum eszménye, mely keretében közösségszervezési szerepet is magáénak vall. 

Nemzetközi múzeumok esetében jellemző megoldás több múzeum egyetlen ernyőintézménybe szervezése, amely a szakmai kooperáció lehetőségeit nyitja meg. A különböző tematikájú, de alaptémáikban, kutatási területeikben kapcsolódó múzeumok egyediségüket megőrizve működhetnek. 

Közoktatás és digitalizáció

Mint oly sok területen, ezen is a negyedik ipari forradalom, illetve az okoseszközök robbanása hozta el a fordulatot. Az utóbbi két évtizedben az oktatástudomány nagyjából konszenzusra jutott az oktatástechnológia szükségességében. Ez nem puszta „meghajlás” volt a trendek előtt, hanem egy komoly paradigmaváltás eredménye.

Előtérbe került a kompetenciafejlesztés fontossága, az ún. 21. századi kompetenciák, mint például a kreativitás, a kritikai gondolkodás, a kollaboráció és a kommunikáció, valamint kiemelkedő a digitális kompetencia fontossága.

A pandémia okozta digitális oktatási megoldások rendszerszintű tapasztalatokat hoztak felszínre, erősítettek fel. Ezekben a trendekben elvitathatatlan szerepe van a pedagógusoknak és a pedagógusok helyzetének is. 

Megbízóink fejlődését több kutatási módszer együttes alkalmazásával támogatjuk

Kompetenciák

Szolgáltatások

benchmark szolgáltatások
Benchmarking

Nemeztközi áttekintés a felmérni kívánt tudomány- vagy piaci terület kihívásairól. Szakpolitikai, stratégiai anyagok előkészítéséhez háttéranyag készítése gyors határidővel.

desk research szolgáltatások
Desk research

Áttekintés például az adott szolgáltatás/termékhez kapcsolódó licencia megállapodásokról, vagy egyes innovációs, oktatási területek részletes vizsgálata.

elemzések készítése szolgáltatások
Elemezések készítése

Meglévő adatbázisok letisztázása, összefüggések feltárása, javaslatok megfogalmazása.

közoktatás és digitalizáció szolgáltatások
Fókuszcsoportos adatfelvétel

Egy termék/szolgáltatás bevezetéséhez, egyes folyamatok mélyebb szintű megértéséhez a célcsoport viszonyulását megismerő módszer.

interjúk szolgáltatások
Interjúk

Félig strukturált interjúk például az adott fejlesztésre való nyitottságról, tapasztalatokról, a vizsgált kérdéskörök mélyebb szintű ismeretéért.

kérdőiv szolgáltatások
Kérdőív

Kérdőíves lakossági vagy vállalati adatfelvétel például az értékesíteni kívánt termékről, egy-egy folyamathoz kapcsolódóan, közvélekedés megismeréséért, döntéselőkészítésben fontos szerepet betöltő módszer.

kfi partnerek szolgáltatások
KFI partnerek

Partnerek felkutatása KFI pályázatokhoz, a tapasztalatok beépítése a pályázatba.

közoktatás és digitalizáció szolgáltatások
Közoktatás és digitalizáció

További kutatásainkban vállalni tudjuk, hogy feltérképezzük a trendek alakulását, a jelenlegi helyzetet, az oktatási szektorban élő jövőképeket, és ezek, valamint egyes gazdasági szempontok mentén konkrét cselekvési javaslatokat is teszünk. Megvizsgáljuk a pedagógusok helyzetét és szerepüknek változását. Javaslatot teszünk a pedagógusok munkáját, munkakörülményeit érintő kérdésekben.

szellemi tulajdon menedzsment szolgáltatások
Szellemi tulajdon menedzsment

IP portfólió kialakítása, felmérése, innovációs stratégiák készítése a tudatos fejlődés érdekében.

Fenti szolgáltatásaink mind a felsőoktatási szereplők számára, mind az olyan kkv-k és nagyvállalatok számára elérhetőek, melyek a jövő útján kívánnak haladni és szakmai segítségre van szükségük. Legyen szó egy új termék bevezetéséről, HR stratégiák kialakításáról, belső oktatási anyagok elkészítéséről, komplex, akár több üzletágat átfogó módszertani bankok elkészítéséről, a közös tudás ad értéket és támogatja a fejlődést.

Együttműködések, amelyekre büszkék vagyunk

Fontosabb referenciamunkáink

Projekt neve

Átalakuló felsőoktatás – a modellváló intézmények működése, jövőbeni lehetőségei.

Megrendelő

Kormányzati szereplő

Év

2022

Fő témakörök

Nemzetközi benchmark; hazai egyetemek stratégiai dokumentumainak elemzése;  Interjúelemzés egyetemi vezetőkkel; Kérdőíves adatfelvétel a hallgatók körében.

Módszertan

Nemzetközi benchmark a nemzetközi és európai top egyetemekről; desk research kutatás a hazai modellváltó egyetemek stratégiai dokumentumairól; kérdőíves adatfelvétel ezen egyetemek hallgatói körében; félig strukturált interjúk az egyetemi vezetőkkel.

Projekt neve

A műszaki háttérrel rendelkező győri Széchenyi Egyetem egészségipari/egészségtechnológiai Kompetencia Központjának megvalósíthatósági tanulmánya, költségvetési hatáselemzése.

Megrendelő

Kormányzati szereplő

Év

2022

Fő témakörök

Háttér, elvárások; SWOT analízis; Nemzetközi összehasonlítás, piackutatás; célcsoportok beazonosítása, elemzése; kompetencia, infrastruktúra, szolgáltatási lehetőségek beazonosítása az egyetemnél; igényfelmérés a célcsoport tagjainál; Javaslat a működtetésre (szervezeti, menedzsment és egyéb téren egyaránt)

Módszertan

Desk research – áttekintés a hazai és nemzetközi iránymutatásokról Összefoglaló a best practice modellekről, milyen módosítás/egyetemre szabás után válhat alkalmazhatóvá. Félig strukturált interjúk a legfontosabb szereplőkkel.    Az összefoglaló elemzésben a fentieken túl javaslat a megrendelőnek, hogy milyen területeken és milyen módszertannal van lehetőség az ideális megvalósításra, a fenntartható működésre.

Partnereink visszajelzései

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Dui ullamcorper in lectus eget id consequat blandit. Netus a eget id non pretium nisl lobortis justo nunc. Congue nam justo dictum turpis nunc pulvinar ultrices malesuada ut. Quam eu proin arcu tortor adipiscing senectus.
Vezetéknév Keresztnév
Titulus
Cég/Szervezet

Legfrissebb kutatásaink, elemzéseink

A XXI. század információ- és tudásalapú társadalma magával hozza a tudományok népszerűsítésének egyre nagyobb jelentőségét. Az ősz beköszöntével egy szellemi ébredés is kezdetét veszi: elérkezik november, a tudomány hónapja. Ennek apropóján a Századvég Oktatási és Innovációs Üzletága megkérdezte a magyar felnőtt lakosságot a tudománnyal kapcsolatos vélekedéséről, tájékozódási formáiról.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Hivatkozott általános jellegű szolgáltatásainkon túlmenően kérjen tőlünk konzultációs lehetőséget az alábbi kapcsolati felületen:

Kapcsolatfelvételi űrlap

Add Your Heading Text Here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

szv riport 2024 b1 scaled

Adatalapú, ugyanakkor közérthető elemzések Magyarország legfontosabb kihívásairól!

Vásárolja meg webshopunkban most kedvezményesen!

Frissítettük feltételeinket